Strona Tematyczna!

Kompresor w220

Post by relatedRelated post

„Od dawna stosowano tradycyjne układy zawieszeń samochodowych. Z czasem przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się koncepcjom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na bardziej innowacyjne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Początkowo służyły one głównie maszynom roboczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z wieloma nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne świetnie radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda autem staje się cichsza i znacząco przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W tradycyjnym zawieszeniu były obecne metalowe sprężyny, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest to wypełniony stężonym azotem worek, który napełnia kompresor w momencie wjechania na nierówność. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia bardzo dobrze współgra z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu za pomocą układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz za to łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia samochodu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego bezustanny prześwit. Jest to idealne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej nawierzchniach i przez to są nieustannie narażane na drgania. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania zapewnia głównie kompresor w211 i miech. Są to bardzo ważne elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest dość delikatne. Z racji tego, iż bezustannie jest narażane na różne drgania spowodowane wybojami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor w220. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich okresowa wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając samochód z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na wstępie, zawieszenia pneumatyczne są coraz częściej wybierane u konstruktorów wiodących marek samochodów osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie marki takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu warto mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów naprawy zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor w219 stanowią najczęściej wymieniane części w tych markach aut. Pompa zawieszenia musi spełniać swoje zadanie, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

About

Teksty:

  • rezerwuj tanio blisko morza rezerwacja noclegi on-line pokoje nad morzem spanie rezerwacje noclegów online nocowanie urlop nadmorze spanie on line zarezerwuj teraz tanie wczasy
  • pokoje w Giżycku nocleg na Mazurach Giżycko kwatery na noclegi nocowanie jeziora mazurskie